Strategia marki Muzuem Tatrzańskiego
PLAN PRZEMIANY OFERTY MUZEUM TATRZAŃSKIEGO W ZAKOPANEM W CELU STWORZENIA ATRAKCYJNEGO PRODUKTU TURYSTYKI KULTUROWEJ
Wyzwanie
Muzeum Tatrzańskie jest jednym z najważniejszych muzeów regionalnych w Polsce. Muzeum posiada ogromną kolekcję i wiele oddziałów terenowych, jednocześnie boryka się z szeregiem problemów w zakresie komunikacji z odbiorcami. Żeby to zmienić podjęliśmy się opracowania planu wykorzystania potencjału muzeum dla stworzenia atrakcyjnej oferty turystyki kulturowej.
Działanie
Na potrzeby procesu twórczego powstał zespół złożony z ekspertów Locativo, Małopolskiego Instytutu Kultury i Muzeum Tatrzańskiego. W pracy wykorzystywaliśmy metodykę interpretacji dziedzictwa i design thinking. Odbyliśmy też liczne wizyty studyjne i spotkania konsultacyjne.
Efekt
Opracowany przez nas plan jest obecnie wdrażany przez Muzeum Tatrzańskie w formie działań inwestycyjnych i promocyjnych, dzięki którym instytucja ta w ciągu najbliższych lat stanie się ikoną Zakopanego i Podtatrza.