Kujawsko-Pomorskie

 

Organizacja press tour dla dziennikarzy z mediów ogólnopolskich.

 

Wyzwanie

Promocja turystycznych walorów województwa kujawsko-pomorskiego była prowadzona do tej pory w sposób niejednolity. Poszczególne organizacje turystyczne podejmowały współpracę na własną rękę, głównie z mediami zagranicznymi. Istnieje też duża potrzeba wyjścia poza schemat skojarzeń z Toruniem jako dominującą, najważniejszą atrakcją województwa. Szukając sposobu na zmianę tego stanu rzeczy, kujawsko-pomorska Organizacja Turystyczna zaprosiła nas do udziału w pierwszym (na tak dużą skalę) projekcie study tour dla dziennikarzy.

 

Działanie

Z uwagi na dużą liczbę podobnych wydarzeń postanowiliśmy zadziałać niestandardowo. Nasz press tour zatytułowaliśmy „Odkryj Kujawsko – Pomorskie”. To dziennikarze z branży podróżniczej, lifestylowej, kulinarnej i sportowej mieli zadecydować o kształcie programu. Za pomocą ankiety wybrali te atrakcje, które wzbudziły ich zainteresowanie oraz odpowiadały profilowi ich czytelników. Powstały trzy programy o profilach: przygoda, lifestyl oraz citybreak, w ramach których promowaliśmy najciekawsze, za to mało jeszcze znane atrakcje województwa.

 

Efekty

Niestandardowa forma press tour, dająca możliwość decydowania o programie wzbudziła duże zainteresowanie wśród dziennikarzy i blogerów. Wśród redakcji pojawiły się znane, poczytne magazyny i portale takie jak Wirtualna Polska, Kuk Buk, Logo czy Magazyn rowerowy. Uczestnicy wypraw podkreślali, że zaprezentowane w ten sposób województwo Kujawsko – pomorskie zaskoczyło ich bogactwem niezwykłych tematów, a sam press tour był ciekawą przygodą.

Kujawsko-Pomorskie / Galeria